Web Strategie Consultancy

Postbus 129
2394 ZG Hazerswoude Rijndijk
Partner in interactieve communicatie!
  Internet Online-marketing Webstatistiek Zoekmachine optimalisatie I-rapport
  

Doelstellingen stellen

In het dagelijkse bedrijfsleden gaat het vaak om targets, doelstellingen die gehaald moeten worden.
Om doelstellingen meetbaar te maken worden KPI's afgesproken.
Kritische Performence Indicatoren die vertellen of de doelstelling wel of niet is voldaan.

Vreemd genoeg vinden we dit zelden terug bij nieuwe media projecten.
Terwijl het ook daar volledig logisch is om succes meetbaar te maken.

De eerste basis doelstellingen die geformuleerd zouden moeten worden zijn:
- Unieke bezoekers
- Percentage herhaalbezoekers
- Aantal bekenen pagina's
- Gemiddelde verblijfstijd op de site/pagina
- Aantal ingevulde formulieren, bij campagnes
Waarom zou het presteren van een website hier niet op worden beoordeeld?

Deze cijfers zouden ook een goede indicatie kunnen gegeven over vervolg doelstellingen of richtlijnen.
- Hoe vaak en wanneer zijn nieuws updates nodig?
- Wanneer en op basis van welke informatie worden nieuwsbrieven verstuurd?
- Hoe kan de gestelde ROI's omhoog?

Het formuleren van doelen en het stellen van doelstellingen zullen alleen maar leiden dat meer inzicht en de mogelijkheid bieden om gericht met de inernet communicatie om te gaan.


Terug naar Webstrategie
 
Versie 2.4 - Contact - Web Strategie Consultancy 2012